Hvorfor er Google søk viktig?

I den digitale verdenen vi lever i, blir du bombardert fra alle kanter med
råd om hvordan du bør distribuere markedsføringsbudsjettet. Med så
mange forskjellige plattformer og kanaler å vurdere, kan det være
utfordrende for små og mellomstore bedrifter (SMB) å vite hvor de skal
begynne. Imidlertid er det ett råd som ofte fremheves: mett Google-søk
først. La oss utforske hvorfor dette kan være den beste strategien for din
bedrift.

1. Google-søk: En varm kanal for potensielle kunder
Når noen bruker Google for å søke etter et produkt eller en tjeneste, har
de allerede uttrykt en klar interesse for det de leter etter. Dette er et
"varmt" lead, og disse kundene er ofte mye nærmere
konverteringspunktet enn de som tilfeldigvis støter på en annonse på
sosiale medier eller andre steder.


2. Eie merkevaren din
Å ha en sterk tilstedeværelse på Google-søk betyr at du tar kontroll over
hvordan merkevaren din blir oppfattet. Når noen søker etter navnet på
virksomheten din, hva ser de da?
Ved å investere i Google-søk kan du sørge for at de finner relevant og
positiv informasjon, i stedet for negativ omtale eller konkurrentenes
annonser.


3. Kvaliteten over kvantiteten
Det er ikke nok å bare være til stede på Google; du må være relevant. Finn ut hvilke søkeord som konverterer best for deg, og fokuser dine innsatser der. Dette er ikke en "spray and pray"-strategi, men en målrettet tilnærming som sikrer at hver markedsføringskrone gir maksimal avkastning.


4. Balansere push og pull
Mens mange digitale kanaler "pusher" budskapet ditt til brukerne (tenk på displayannonser eller sosiale medieannonser), fungerer Google-søk som en "pull"-kanal. Brukerne kommer til deg. Ved å prioritere Google-søk sørger du for at du fanger opp de brukerne som aktivt søker etter det du tilbyr.

5. Den viktige rollen til digitale rådgivere og byråer
Selv om det er forståelig at et digitalt byrå kanskje vil anbefale det de er
best på, er det viktig for SMB-markedet å ha en klar forståelse av hvor
deres budsjett gir mest verdi. En god rådgiver vil vurdere virksomhetensunike behov og mål, og gi råd basert på det, ikke bare hva som er mest lønnsomt for byrået.


For SMB-er med begrenset budsjett, kan den beste strategien være å
starte med, samt sikre at du lykkes med Google-søk, før du fortsetter å
bygge ut kanalmiksen. Det gir mulighet for målrettet markedsføring mot "varme" leads og sikrer at du eier merkevaren din på nett. Med riktig veiledning og en strategisk tilnærming kan du sikre at hver budsjettkrone brukes på best mulig måte

Blog Post Title Four

Lorem ipsum dolor.

Forrige
Forrige

Oppnå konkurranse-fortrinn med datadrevet markedsføring!