Apple strammer inn igjen – dette betyr iOS 26 for markedsførere
Med iOS 26 tar Apple personvernet et steg videre. Den nye oppdateringen innfører avansert fingerprinting-beskyttelse og skjerpet Link Tracking Protection i Mail og iMessage, også når vi scroller i privatmodus.
Slik lykkes du med influensermarkedsføring i 2025
For å lykkes i 2025 må merkevarer tilpasse seg nye trender og fokusere på video, sosial SEO og autentisk innhold. Ved å fordele ressursene riktig og holde seg oppdatert på de nyeste plattformendringene, kan du maksimere verdien av influencer-samarbeidene dine.
Farvel til manuelle bud i Google Ads - Slik tilpasser du deg til automatiserte strategier
Google Ads har nylig annonsert slutten for manuell kost-per-klikk (CPC) og Enhanced CPC (ECPC) som budstrategier. Fra oktober 2024 vil det ikke lenger være mulig å opprette nye kampanjer med ECPC, og innen mars 2025 vil eksisterende kampanjer bli migrert til automatiserte strategier. Dette markerer et tydelig skifte mot fullautomatisering, hvor maskinlæring er kjernen i optimaliseringen.
Fra SEO til AEO: ny nøkkel til synlighet
Der SEO-arbeid fokuseres mot å oppnå høy rangering i søkeresultatene, skal AEO oppnå konkrete og presise svar på brukernes spørsmål. For å få til dette organiserer man innhold så det henger sammen med brukernes spørsmål, bruker strukturerte data til å gi søkemotoren rikelig med kontekst og tar i bruk naturlig språk.
Hva er egentlig en god ROAS?
Vi tar en rask gjennomgang av ROAS (Return on Ad Spend) og ser på hvordan du kan finne ut av hva som er en god ROAS for akkurat deg og din bedrift. Vi starter på toppen, helt enkelt forklart, og jobber oss så ned i purra og detaljene.